If I recall correctly 「私の記憶が正しければ」

 



If I recall correctly, this is the hospital.   

(私の記憶が正しければ、ここは病院だ。)

 

  If I recall correctly で「私の記憶が正しければ」です。

 早速例文を見ていきます。

If I recall correctly, the due date is tomorrow.   

(私の記憶が正しければ、締め切りは明日です。)

  

If I recall correctly, it wasn't too long ago that I told you about that.   

(私の記憶が正しければ、その話をしたのはそれほど前のことじゃない。)
 

  
If I recall correctly, I planted tomato seeds there.   

(私の記憶が正しければ、そこにはトマトの種を蒔きました。)



I think it was last Friday, if I recall correctly.
Correct me if I'm wrong.


(私の記憶が正しければ先週の金曜日だったと思います。間違ってたら正してくださいね。)

 


  


 If I remember correctly
 や If I'm not mistaken  も同様の意味で使われます。




If I remember correctly : 私の記憶が正しければ
If I remember correctly, I think his shoe size is 19cm.   

(私の記憶が正しければ、彼の足のサイズは19センチだと思う。)



If I'm not mistaken : 私の勘違いでなければ
If I'm not mistaken, we've met before.   

(もし私の勘違いでなければ、私たちは以前に会っています。)







コメント

このブログの人気の投稿

オンライン英会話とスモールトーク

for the first time in ~ 「~ぶりに」など、「久しぶり」を表現する英語

「あなたはどっち派?」の英語例文